ibbi ibbi

https://ibbi.ir

سایز دیوایس شما کوچکتر از حد معمول است . برای مشاهده سایت از دیوایس با مانیتور بزرگتری استفاده نمایید.

آفرینش رامسر

صاحبان امتیاز : دکتر محمدرضا ملک شاهی

عنوان؛ مصاحبه با جناب آقای دکتر ملکشاهی                                                  تاریخ؛ 24/ اردیبهشت ماه/ 1396 در جلسه ی ترتیب داده شده در روز یکشنبه مورخ 24/2/ 1396 از جناب آقای دکتر ملکشاهی بعنوان مالک برج مسکونی- تجاری آفرینش رامسر خواسته شد با توجه به صلاح دید خود به سوالاتی در رابطه با پروژه مذکور پاسخ دهند. در ادامه برای ایشان تشریح شد این سولات در فصل تحلیل وضعیت کنونی پروژه استفاده خواهد شد و هدف از آن آشنایی با دیدگاه ایشان بعنوان شخص اول سازمان است. جناب آقای دکتر ملکشاهی با صبر و دقت مثال زدنی به تک تک سولات پاسخ دادند و در هر مورد دیدگاه و نظرات خود را مطرح نمودند. سوالات مطرح شده و پاسخ های جناب آقای دکتر ملکشاهی به صورت گزارشی با حفظ اصل امانت و سعی به انعکاس تمامی بخش های صحبتهای ایشان بدون تفسیر و برداشت شخصی در ذیل ارائه می گردد. معرفی فردی مالک: از جناب آقای دکتر ملک شاهی در رابطه با بیوگرافی شخصی ایشان سوال شد، و از ایشان خواسنه شد با توجه به صلاح دید خود مواردی را در راستای آشنایی بیشتر با مالک برج آفرینش مطرح فرمایند. (مواردی نظیرنام کامل، تحصیلات، شغل و ...) پاسخ: من محمدرضا ملکشاهی ورله؛ متولد کرمانشاه هستم. (در صدای ایشان می توان حس غرور یک کرد اصیل را حس کرد.) با مدرک تحصیلی دکتری پزشکی؛ و 9 سال هست که در صنعت ساختمان فعال هستم. و 170 واحد مسکونی و هتلی تا امروز در رامسر با سند و جواز به نام خودم ساختم.و در حال حاضر عضو جمعیت انبوه سازان استان مازندران هستم. نام و نام خانوادگی: محمدرضا ملکشاهی ورله متولد: کرمانشاه مدرک تحصیلی: دکتری پزشکی سوابق : 9 سال فعالیت در صنعت ساختمان ساخت 170 واحد مسکونی و هتلی در شهر رامسر عضو جمعیت انبوه سازان استان مازندارن معرفی پیمانکاران: از جناب آقای دکتر خواسته شد در رابطه با پیمانکاران موجود در پروژه، دلایل انتخاب هریک و نحوه فعالیت آنها در پروژه آفرینش اطلاعاتی را در اختیار ما قرار دهند؛ مشاور فعلی پروژه: بهساز اندیشان تهران به نمایندگی آقای مهندس اسد پور با رزومه ای قوی ( اشاره به ارایه رزومه این تیم.) ایشان ادامه می دهند که پیمانکاران عمده ی ما : مشاور آزمایشگاه خاک: شرکت زمیران با درجه ی اعتار A و جز سه شرکت برتر کشور در زمینه ی آزمایشکاه خاک و طراحی فوندانسیون و نوع شمع کوبی و شمع گذاری است؛ که بیشتر در زمینه پروژه هایی پتروشیمی و دکل های نفتی فعالیت دارد پیمان کار شمع: شرکت عمران ایستا که جدید ترین نوع شمع کوبی در کشور را اجرا می کند، که به صورت جت گروتینگ - ( Jet grouting) یکی از شیوه های بهسازی و افزایش مقاومت و توان باربری خاک به صورت درجا می باشد. در این روش که با ابزار پیشرفته قابل اجرا است، ستون های مدفون از مخلوط خاک و سیمان بوسیله ی پمپ تزریق مخصوص با سرعت بالا (800 تا 900 کیلومتر بر ساعت)  و همچنین فشار بسیار بالای (30 تا 70 مگا پاسکال) در محل تولید می شوند. به نقل از وبسایت شرکت عمران ایستا-  بعنوان اولین برج شمال کشور از این فناوری استفاده نموده ایم. طراح سازه و فوندانسیون:  به وسیله ی جناب ااقای دکتر شجاع- فارغ التحصیل دانشگاه شریف، رتبه دوم آزمون  محاسبات کشور و رتبه سوم دکتری کشوری- پیمانکار اسکلت: شرکت رکن سوله/ رکن سازه؛ (www.roknsazeh.com) به مدیرعاملی آقای میرزایی مقدم، که از 5 کارخانه ی برتر در ساخت اسکلت در ایران هستند و به صورت مستمر چه در خود کارخانه و چه به وسیله ی ناظران برج آفرینش کنترل های لازم کیفی در این زمینه صورت میگیرد. (بزرگترین پیمانکار پروژه از نظر عددی و حجم سفارش) اجرای فوندانسیون، سقف های عرشه فولادی و دیوارهای پیش ساخته (تمام فاز سفت کاری ساختمان) : آقای یحیی میرزایی. گذشته- اعتبار و شهرت در صنعت ساختمان: از جناب آقای دکتر درخواست شد که در ادامه ی توضیحاتشان در سوال اول بصورت اختصاصی در مورد فعالیت های گذشته خود در صنعت ساختمان مطالب مطرح شده را تکمیل فرمایند. جناب آقای دکتر در این زمینه به نام و مشخصات پروژه های پیشین اشاره فرمودند: هتل بزرگ ملکشاه؛ دارای  90 سویت مستقل، با ارائه خدمات هتلینگ و امکاناتی نظیر دو تالار، سالن های ورزشی با زیربنای10000متر مربع مجتمع مسکونی گلچهره رامسر: دارای 26 واحد مجتمع مسکونی خانه پزشکان رامسر: دارای 26 واحد و چند پروژه ی اختصاصی شرکا و سهم شرکه ی هر فرد: از جناب ملکشاهی در رابطه با وجود فرد یا افرادی به صورت حقیقی یا حقوقی به عنوان شریک در برج آفرینش رامسر پرسیده شد. ایشان در پاسخ به این سوال اعلام کردند به جز خودشان مالک و تصمیم گیرنده ی دیگری وجود ندارد و اسناد تماماً با نام ایشان قابل ارائه است. تشریح پروژه در چهارچوب4p در رابطه با هر بعد از آمیخته ی بازاریابی( مکان قرارگیری، محصول قابل ارائه، قیمت و ترفیعات) در رابطه با برج آفرینش دیدگاه مالک پروژه جناب دکتر ملک شاهی به شرح ذیل ارائه می گردد. مکان پروژه: جناب آقای ملکشاهی با توجه به سابقه ی 12 ساله ی خود در زمینه ساخت در خطه ی شمالی کشور تبین می نمایند در باب انتخاب شهر رامسر ایشان به نکاتی نظیر، نزدیک ترین فاصله ی دریا و جنگل در این منطقه و ایجاد مناظر مناسب، داشتن خنک ترین هوا در میان شهرهای مشابه به دلیل وزش بادهای خنک از رودخانه و ییلاق های اطراف شهر و درصد پایین تر شرج هوا در مقایسه با سایر شهرهای شمالی اشاره می نمایند. و در باب انتخاب مکان پروژه، ایشان در ابتدا به تجربه ی خرید نوستالژیک خود از شهر رویان ( مهندس سعید موهبت مالک پروژه نارنجستان) اشاره می نمایند و پس از آن اعلام می دارند که افراد سازنده در این منطقه را تجزیه و تحلیل نموده اند. ایشان با ذکر این نکته که در پروژه های پیشین نقش مکان در ساخت را اولویت خود ندانسته و صرفاً به ساخت در زمین های موجود می پرداختند اعلام می کنند که در برج آفرینش با وسواس خاص در زمینه هایی نظیر ارتفاع مجاز در ساخت سازه، اسناد شفاف مالکیتی، وجود چشم اندازهای زیبا، ابعاد مناسب زمین، وجود معابر با قابلیت پذیرش حجم تردد سازه در زمان راه اندازی، کم ترین فاصله با دریا و توان پیشروی در زمین های مجاور برای افزایش فضای پروژه ی موجود اقدام به انتخاب مکان پروژه نموده اند. در بخش محصول آقای ملکشاهی در رابطه با دسترسی های مناسب شهر رامسر از جمله وجود فرودگاه در این شهر و  سرعت سهولت ارتباطات و پتانسیل شهر رامسر از نظر جذب توریست به دلیل داشتن امکانات و زیرساخت های اولیه مناسب شهری، وجود سد (میجران در 20 کیلومتری شهر رامسرواقع شده است.) جهت تامین آب مورد نیاز ساکنین اشاره فرمودند که بنا به سرفصل در این بخش ارائه گردید. محصول قابل ارائه: از جناب دکتر می خواهیم در رابطه با دلایل انتخاب طرح فعلی، مفهوم آن، مصالح، نقشه ها، متراژ واحدها و همه ی آنچه در تعریف اولیه ایشان از برج آفرینش وجود دارد و قابل ارائه به مخاطب نهایی است ما را آگاه نمایند. ایشان ایده را برگرفته از طرحی در ایالات متحده آمریکا می دانند. و با توجه به تجربیات مشاهدات خود در سواحل کشورهای دیگر در سطح جهان به اهمیت  المان سازی می پردازند. و آفرینش را بدل ساخته شده ای از پروژه ای در همین ابعاد در سواحل سانتامونیکا می دانند که توسط جناب مهندس احمدی در حال ساخت است .ایشان در ادامه به شباهت مکان و ارائه خدمات در هر دو پروژه می پردازند. دکتر ملکشاهی دغدغه ی خود را جهت ساخت سازه ای با طراحی متفاوت، ایجاد تمایز و سنت شکنی در بافت این خطه از کشور و عدم تکرار پروژه های مکعب مستطیل رایج عنوان و اعلام می دارند با قبول افزایش هزینه های طراحی و ساخت؛ اقدام به ایجاد طرحی به شکل کنونی کرده اند تا این المان بتواند هم خود و هم رامسر را در جذب مخاطب ارتقا بخشد. ایشان هدف خود را از انتخاب معماری داخلی، ایجاد یک فضای لوکس در شرایط آپارتمانی، با قابلیت ارائه خدمات مدرن، در بستری از آرامش فضای طبیعی اعلام می نمایند و در بخشی از گفت و گو به ارتفاع سقف واحدها (3.70) و تمام شیشه بودن بدنه ی بیرونی برای استفاده از چشم انداز طبیعی،  بعنوان یک پارامتر مهم و ارزش آفرین برای مشتریان اشاره میکنند و برج آفرینش را از نظر فضای اختصاص داده شده به مشاعات( لابی، امکانات رفاهی نظیر استخر جداگانه با چشم انداز دریا، سالن های ورزشی،و...) و نسبت میزان واحدهای تجاری به مسکونی در بین پروژه های حاضر اولین می دانند. در رابطه با انتخاب متراژ در برج آفرینش ارائه طیف متراژ کنونی از نظر مالک به دلیل جذب افراد باشرایط متفاوت  از نظر میزان استفاده از آن واحد بوده است. ( نه ایجاد قرت خرید برای طیف های گسترده). جناب ملکشاهی در راستای شعار به کار گرفته شده در آفرینش (تجربه ی زندگی مدرن) به بهره گیری از امکانات مدرن و هوشمندسازی خدمات دهی در فضای داخلی و مشاعات به ساکنین اشاره می نمایند. استفاده از مصالح مناسب جهت کاهش مصرف انرژی در ادامه فرآیند بهره برداری و وجود بالکن هایی از 10 تا 50 متر در تمامی واحدهای برج آفرینش از منظر مالک پروژه می تواند شاخصه ی ارزش آفرینی برای مخاطبین تلقی گردد. در ادامه ی اشاره به جایگاه لوکس برج آفرینش جناب دکتر ملکشاهی به دو پنت هاوس (Penthouse) با متراژ 2هزار متر به صورت دوبلکس، دارای 700متر فضای موسوم به بالکن، استخر اختصاصی سوالی در رابطه با چرخه ی عمر محصول و احیای مستمر پروژه از لحاظ به روز رسانی پرسیده شد و پاسخ به شرح ذیل ارائه گردید: ایشان با بیان اینکه در آغاز پروژه در سال 93 مصالح و اجناسی را تایید و با گذر زمان تا به امروز در سال 96 به متریال پیشرفته تری روبه رو هستیم با تایید این فرآیند راه کاری را با عنوان ساخت واحد نمونه در نیمه ی دوم سال 96 و نزدیک به فاز افتتاح پروژه اعلام می نمایند. و در ادامه به استحکام سازه و استفاده از تکنیک هایی برای کاهش استهلاک سازه اشاره می نمایند. قیمت، شرایط پرداخت، شرایط پرداخت شارژ: ایشان در مبحث شارژ با توجه به تجربه ی شخصی خود ایجاد صندوق شارژ و دریافت مبلغ اولیه را راه حل مناسبی جهت کاهش تعارض در ادامه ی راه پرداخت هزینه های ثابت و جاری برج می دانند. ایشان در باره قیمت از منظر فضای سیاسی حاکم بر کشور بحث را آغاز و شرایط بعد از انتخابات را با حفظ دولت فعلی پیش بینی می نمایند. و در نیمه ی دوم سال 96 خروج از رکود و حتی افزایش قیمت را متصور می شوند. ایشان به هدف گذاری خود در رابطه با قیمت نهایی پروژه با اعلام عدد 12 تا 16 میلیون تومان برای هر متر مربع بعنوان قیمت پایه و ضریب افزایش طبقه ی 3% در زمستان 97 و مصادف با افتتاح پروژه به ادامه دیدگاه خود در رابطه با قیمت گذاری می پردازند. و فروش محدود کنونی را در جهت جذب سرمایه و تامین هزینه های جاری پروژه و کاهش استفاده از منابع بانکی عنوان مینمایند. ترفیعات: نگاه دکتر ملکشاهی به بهترین راه برای معرفی برج آفرینش با توجه به تجربه ی دوسال اخیر ایشان مایش بیلبوردهای تبلیغاتی در مازندارن به دلیل حجم بالای مراجعین در دوره های مختلف زمانی می باشد. استفاده از فضای مجازی و تبلیغات در سایت های سطح اول دومین راه پیشنهادی ایشان در این زمینه می باشد. تبلیغات در رسانه های جمعی مثل تلویزیون و رادیو از نظر ایشان بیش از پیامد مثبت، تبعات منفی و حاشیه سازی را به دنبال خواهد داشت. در حاشیه این سوال از دکتر خواسته می شود خط قرمزها، سیاست های کلی و محدودیت های پیش روی بازایابی و تبلیغات را تبین نماینند. ایشان نگاه خود را به فضاهای رسانه ی جمعی مثبت نمی دانند زیرا تجربه ی شخصی ایشان از پروژه های تبلیغ شده در این فضا ها منفی بوده است. اما برگزاری ایونت ها و تبلیغات در فضای مجازی را موثر اعلام می کنند. در ادامه ایشان خط قرمز اصلی پروژه را عدم حمایت از هیچ شخص یا گروه سیاسی اعلام می نمایند. و دلیل آن را استفاده از منابع شخصی می دانند ایشان استفاده از یک ستاره را بعنوان شاخص برای پروژه تکراری و غیر جذاب می دانند. جنجالی ترین شایعه در رابطه با پروژه: ایشان در رابطه با این موضوع به فرآیند ساخت اشاره میکنند و عنوان می نمایند در زمانی که پروژه پیشرفت عمودی نداشته است شایعه ای در رابطه با در یافت وام 100میلیاردی و فرار ایشان به وجود آمده که در ادامه فرآیند ساخت و با جذب نگاه بازار بومی محلی رامسر این نوع شایعات هم کم رنگ شده اند. جایگاه فعلی پروژه: در میان تمامی برج های موجود بعنوان خانه ی دوم در کشور خود را در چه رتبه ای می دانید. ایشان آفرینش را در میان برج های خانه دوم کشور که بشیتر آنها را در شهرهای ساحلی مدنظر می گیرندبا توجه به امتیازات پروژه و دیدگاه های گرفته شده، در جایگاه 5 برج اول  کشور می دانند. بازار هدف و مخاطب هدف: ایشان برند شخصیتی افراد را مهم ترین دلیل انتخاب مشتریان می دانند و با بیان یکی از تجربه های فروش خود در برج خانه پزشکان رامسر تاییدی بر این ادعا می دانند بزرگترین حقیقت آفرینش اجرای هر آنچه در جزییات اولیه ارائه شده است در کار پایانی و ارائه یک فضای خاص و متفاوت به مخاطبین. و قرارگیری در رده ی بهترین برج های مسکونی و تبدیل شدن به یک برند موفق جهت استمرار و پیشروی در این صنعت. حفظ کیفیت و عمل به تعهدات برای ایجاد مشتری وفادار در همین راستا سوال در رابطه با عمل به تعهدات پرسیده شد نگرش و دیدگاه رفتار در سازمان به شکل دوستانه و حتی ایجاد همدلی به عنوان یک خانواده در راس برنامه های ایشان قرار دارد. شرایط آرمانی: فروش: در 20ماه آینده ایشان دیدگاه خود را با جمله ی برای من تعداد مهم نیست بلکه کیفیت فروش مهم تلقی می شود آغاز و پس از آن اشاره می کنند گرچه به تامین مالی در شرایط مختلف فکر میکنم، و به دلیل تعهد مالک به تحویل در زمان مشخص باید سرعت ساخت و پیشرفت فیزیکی مناسب حرکت نماییم. و اما اگر فروش حتی بیش از تامین مالی برآورد شده باشد برای آن سدی ایجاد نمی شود بلکه دربستر امن دی%A

آفرینش رامسر
زمینه کاری
مجتمع های چند منظوره
کد برند
B8925522
سال تاسیس
1382
تعداد بازدید
13521
ساختمانهای برند
مسکونی -تجاری آفرینش رامسر
مسکونی -تجاری آفرینش رامسر رامسر مجتمع های چند منظوره